Uw netwerk en servers – bij u op locatie of bij ons in het rekencentrum – vormen het hart van uw onderneming. Voor uw dagelijkse werkzaamheden moet u rotsvast kunnen vertrouwen op uw ICT infrastructuur. Het uitgangspunt voor de wijze waarop wij het beheer uitvoeren bij Teleservice ICT is dan ook dat de ICT infrastructuur op en top betrouwbaar moet zijn. Zodat uw onderneming altijd in bedrijf blijft. Wij maken daarbij onderscheid tussen:
Networking en monitoring
Servers
Werkplekbeheer
Helpdesk
Periferie en speciale infrastructuur
Mobile computing
“Elke technische installatie, ook ICT, kent storingen. Het spul gaat kapot.
En als het kapot gaat dan leidt dat tot kosten en irritatie.”
Een huis staat op betonnen palen, het fundament. Een sterk fundament zorgt voor een sterk huis. Zo is uw netwerk het fundament van uw ICT infrastructuur/ De basis voor een goede, bedrijfszekere infrastructuur. Of u nu ZZP-er bent of een onderneming hebt met honderd werknemers, uw netwerk moet goed functioneren. Als dat het niet doet, verstoringen kent of connectiviteitproblemen heeft dan is het meteen mis.
Het vreemde is dan ook dat het netwerk vaak het minst onderhouden onderdeel is van een onderneming. Dat komen wij vaak in de praktijk tegen. Een verouderde router of switch of zelfs apparatuur die al lang voorbij zijn levensduur is. De apparatuur is ooit in een ver verleden, gekocht, geïnstalleerd en erna, zo lijkt het wel, gewoon vergeten.
Kijkt u zelf eens in de patchkast of, vaak voorkomend, de meterkast. Hebt u dan een bundel spaghetti of een goed ingedeeld netwerk waarbij elke kabel netjes is geïnstalleerd? Hebben de kabels überhaupt een label? Een label dat correspondeert met de outlets in het bedrijf. Als het antwoord nee is, dan is het misschien tijd om naar een nieuwe IT-er te zoeken.
Vervolgens kunnen we van de patchkast naar uw bedrijf. Connectoren zijn versleten, hebben soms een gebroken borging en zijn toch in gebruik, dit waar voor bedrijfszekerheid de connector of kabel gewoon vervangen had moeten worden. Maar ja, als je de connector er goed in duwt en vastzet met een plakbandje dan doet hij het toch?
Uw bedrijfscontinuïteit is hier niet mee gediend, net zo min als de veiligheid. En als er dan een storing optreedt dan is het zoeken naar de speld in de hooiberg. Onder druk, want het bedrijf ligt stil.
Teleservice ICT zal niet alleen zorgen dat bovengenoemde problemen opgelost worden, maar we zorgen vervolgens ook, met een stukje monitoring, dat uw netwerk bewaakt blijft. Als in een van de componenten een probleem ontstaat, dan wordt dat gezien en wordt actie ondernomen. Dat hoeft niet alleen een verstoring te zijn, maar kan natuurlijk ook een probleem zijn op het gebied van de prestatie van de componenten, congestie op het netwerk en noem maar op.
Servers zijn vaak de werkpaarden van uw ICT. Vooral bij bedrijven waarbij applicaties, databases of de aansturing van productiemachines via software worden verzorgd. De server vormt ook het hart van uw kantoorautomatisering. Servers regelen zaken als bestandsopslag, netwerkaansturing en de beveiliging.
Veel klanten zijn niet meer genoodzaakt een eigen server in huis te hebben. Wij verzorgen steeds meer servers voor onze klanten in de Cloud (bijvoorbeeld onder Azure). Een groot voordeel van de Cloud is dat zaken zoals beveiliging en bedrijfszekerheid goed zijn verzorgd. Ook als u niet in de Cloud werkt en nog servers in uw bedrijf gebruikt, moet deze goed worden bewaakt. Een server zal meestal bedrijfkritisch zijn. Een probleem in de server levert altijd een grote verstoring van de normale gang van zaken op. Dit wil je uiteraard voorkomen. Om deze reden doen wij altijd aan proactief beheer en beveiliging. Zo bent u verzekerd van het voorkomen van problemen met uw server.
Uw werkplek is het gereedschap dat dagelijks gebruikt wordt. Van desktop tot IPhone, het is uitermate vervelend als een apparaat niet werkt of niet doet wat u wilt. Dan wilt u ook een IT-afdeling die snel en simpel hulp kan bieden. Wij nemen uw werkstations in beheer. Problemen als onderdelen die steeds slechter functioneren, schijven die vollopen en vergelijkbare aankomende storingen zien we aankomen. Vanuit onze helpdesk kunnen wij bij een verstoring meteen meekijken. Dat scheelt tijd en ongemak, want een niet functionerende werkplek komt altijd op een ongelegen moment.
Er is wat mis… Wie moet je bellen en hoe verloopt de ondersteuning? Voor een goede klantenservice zijn verschillende elementen nodig:
Servers zijn belangrijke componenten. Echter, ook printers, scanners, labelprinters en barcodelezers moeten gewoon functioneren. Veelal hebben we hier een samenwerking met de leverancier van de apparatuur voor om bij IT-verstoringen te zorgen dat deze apparatuur snel weer functioneert Veel apparaten kunnen we bewaken. Andere apparaten hebben die mogelijkheid helaas niet. In onze beheerfunctie zorgen we wel altijd dat we maximaal kunnen ondersteunen, mocht het apparaat problemen geven.
Met Teleservice ICT bent u op eventuele probleem voorbereid. En mochten er verstoringen optreden, dan kunt u direct terecht. Zo zorgen wij voor een hogere productiviteit van uw bedrijf.
De irritatie is wat lastiger in kaart te brengen, al leidt dit natuurlijk ook tot kosten. bijvoorbeeld in de vorm van productie verlies. De kosten zijn echter weer in beeld te brengen. De reparatie, het fixen van het probleem kost geld. Echter, een verstoring kost ook productie.
Verstoringen zijn zaken die je het liefst niet hebt. Een onderneming kan een verstoring zo veel mogelijk proberen te voorkomen met pro actief beheer. Door het preventief onderhouden en bewaken van de systemen wordt een deel van de verstoringen voorkomen. Een voordeel hierbij is tevens dat, op het moment dat er wat aan de hand is, er veel sneller kan worden ingegrepen.
Er kan ook voor gekozen worden om dit niet te doen. Dat betekent dat bij een storing er gereageerd moet gaan worden. We noemen dit reactief beheer. Er is wel een heel stelsel van afspraken mogelijk waarbij maximale reactietijden bij een bepaalde ernst van de verstoring wordt afgesproken. Het blijft echter reageren op de storing, en de kostenteller loopt.
Waar doe je nu verstandig aan. Dat is voor iedere onderneming om te bepalen.
Pro actief beheer kost een bedrag per maand en lost, eerlijk is eerlijk, niet alles op. Wel veel, doch niet alles.
De kosten bij reactief beheer zijn in potentie veel hoger omdat de onderneming (deels) stil komt te liggen.
Paul van Hoefen Wijsard
M 088 - 833 00 51
E pvanhoefenwijsard@teleservice.nl
Fred W. Cassa
M 088 - 833 00 50
E fcassa@teleservice.nl
Patrick Kreft
M 088 - 833 00 52
E pkreft@teleservice.nl
Jeroen Bongers
M 088 - 833 00 00
E jbongers@teleservice.nl
In een snel ontwikkelende markt heb je een betrouwbare partner nodig op het gebied van communicatie en ICT-oplossingen. Teleservice wil met haar oplossingen voor ondernemingen in de zakelijke markt meerwaarde creëren in hun dagelijkse operatie. Met expertise van meer dan 35 jaar kunnen wij iedere dag weer onze klanten het beste advies op communicatie gebied bieden.
Hoofdkantoor
s’ Gravenweg 320
2905 LB Capelle a/d IJssel
Business center
Molenbaan 30
2908 LM Capelle a/d IJssel
Vestiging Boxtel
Bosscheweg 139 E
5282 WV Boxtel
Datacenter
Venkelbaan 58
2908 KB Capelle a/d IJssel
Werkdagen van 8:30 t/m 17:00
T: 088 833 00 00
E: info@teleservice.nl
© 1987-2023 Teleservice Nederland BV. Alle rechten voorbehouden.