ICT Inventarisatie
Beste ondernemer, in hoeverre weet u zeker dat onderstaande zaken nu goed geregeld zijn?
- Zijn alle pc’s en servers van de laatste updates voorzien?
- Is uw netwerkapparatuur en router beschermd tegen aanvallen van buitenaf?
- En wanneer is deze bescherming voor het laatst bijgewerkt?
- Heeft u een goede back-up?
- Heeft u deze back-up wel eens getest (bijvoorbeeld door bestanden terug te plaatsen)?
- Worden al uw pc’s (standaard) uitgelogd / afgesloten?
- In hoeverre heeft u geregistreerd wie er bij welke gegevens kunnen komen (met name bij zeer privacygevoelige gegevens)?
- Weet u zeker dat niemand (bedrijfs)gegevens zo maar kan kopiëren naar een usb-stick?
- Kan niemand zo maar gegevens op uw netwerk zetten vanaf een usb-stick?
- Is uw spam-/virusbescherming op orde (virus scanner, firewall, webprotectie en surf beveiliging, installatie bescherming)?
- Wordt uw e-mail goed gescand voor ontvangst?
Bovenstaande vragen zijn zeer relevant voor ondernemingen die gebruik maken van meerdere werkplekken.
Indien u twijfels heeft bij één van bovenstaande vragen, en uw huidige ICT-er kan hier geen concreet antwoord op geven, neem dan contact op met Teleservice voor de ICT Inventarisatie.