Zomervakantie checklist Teleservice

20-06-2022 –

Gaat u op zomervakantie? Heerlijk kamperen of luxe in een hotel. Dan vind u hier de Telecom checklist voor een goed verlopende vakantie.
Ook als u niet naar een zonbestemming gaat vind u hier de juiste voorbereidingen die u niet mag vergeten op uw vakantie.

CHECKLIST

• In welke landen heeft u wel en geen data?
• Een buiten de EU data-pack afsluiten
• Fall back ICT’er (huidige ICT’er op vakantie)
• Bekijk de mobiele tarieven en alternatieven
• Verstuur foto’s en video’s via de WIFI
• Automatische update uitschakelen
• Stel een vakantiemelding in
• Telefoonnummers controleren +31

1. In welke landen heeft u wel en geen data?

Gesprekskosten en de kosten van SMS en data zijn bij gebruik in de EU-landen en een aantal gebiedsdelen welke tot enkele EU-landen behoren gelijk aan het gebruik in Nederland. Dat geldt zowel voor gebruik vanuit een bundel als voor gebruik boven of buiten een bundel. Het geldt echter overeenkomstig de EU regelgeving niet voor telefoneren vanuit Nederland naar EU landen. Hiervoor geldt evenals bij het bellen met uw vaste toestel het normale buitenlandse gesprekstarief. meer informatie

2. Een buiten de EU data-pack afsluiten

Met het Data World Pack 500 biedt Teleservice de mogelijkheid om de kosten van het gebruik van data buiten de EU te verlagen. Hiermee kunt u maandelijks 500MB aan data buiten de EU gebruiken, mits er een individuele databundel is. Bij een verbruik groter dan 500MB geldt het datatarief per MB van € 0,10. Doet u regelmatig zaken met landen uit de Europese Unie? Kies dan voor Bellen naar EU Packs Unlimited. Hiermee belt u voordelig naar alle EU-landen. Deze is alleen te bestellen op een blue abonnement.

3. Fall back ICT’er (huidige ICT’er op vakantie)

Waarschijnlijk hebt u een eigen IT’er die voor u alle zaken voor de IT regelt. Of wellicht zelfs een kleine IT-afdeling. Wat gebeurt er echter als uw IT’er op vakantie of ziek is? Het is niet handig als uw informatievoorziening platligt en u niemand kunt bereiken om te vragen wat u moet doen. Teleservice kan hierin de helpende hand bieden.
Wij zorgen ervoor dat er ondersteuning is bij storingen, terwijl uw IT’er van zijn of haar vakantie geniet. Dit kan van afstand of bij u op locatie. Dit geeft een rustig gevoel. Ook als er even extra capaciteit nodig is, of extra expertise, kunt u bij Teleservice terecht. Binnen onze organisatie zijn de meest gangbare expertises aanwezig. Daarvoor hoeft u dus niet zelf op zoek. Een belletje volstaat.

Regeren is daarbij vooruitzien

Natuurlijk mag u altijd bellen als er ondersteuning nodig is en wij zullen ons uiterste best doen de eventuele problemen op te lossen. Het heeft echter onze voorkeur om samen met u te zorgen dat onze mensen alle kennis en benodigde gegevens paraat hebben. Mocht er dan ingegrepen moeten worden, dan scheelt dit tijd, kosten en het meest belangrijke: productieverlies en irritatie. Door een kleine ‘onboarding’ hebben we informatie over uw installatie en de noodzakelijke wachtwoorden

Wilt u eens weten hoe dit er in de praktijk voor u uit (kan) zien? Wij komen graag langs om dit een keer uit te leggen.

4. Bekijk de mobiele tarieven en alternatieven

Als u in een ander EU-land reist, kunt u uw telefoon in dat land zonder extra kosten gebruiken. We noemen het “roamen als thuis”. U belt (naar mobiele en vaste nummers), sms’t en gebruikt binnenlandse tarieven voor data. U betaalt er dus hetzelfde voor als in uw eigen land. Ook als de beller of afzender met een andere provider werkt, kost uw bellen en sms’en in het buitenland niet meer dan in uw eigen land.

5. Verstuur foto’s en video’s via de WIFI

De beste manier om het datagebruik te beperken, is door uw telefoon te verbinden met een Wi-Fi-netwerk. Bijvoorbeeld op het werk of thuis. Wees voorzichtig met open wifi-netwerken, zoals in de trein of in een restaurant. Het is niet aan te raden om vanuit dit soort netwerken patiëntgegevens te versturen. Hoeveel data u gebruikt, hangt af van wat u op uw telefoon doet. V ooral bellen via internet (Skype), YouTube, Netflix en muziek streamen (waaronder Spotify) vraagt veel data. Probeer dit indien mogelijk alleen te doen wanneer u verbonden bent met wifi.

6. Automatisch update uitschakelen

Soms moeten apps op uw telefoon worden bijgewerkt. Updates zorgen er soms voor dat er nieuwe functies aan de app worden toegevoegd, maar meestal zijn het voor uw niet zichtbare veranderingen die de app veiliger maken. Apps op uw telefoon worden soms automatisch bijgewerkt en soms via uw mobiele netwerk. Dit kan ervoor zorgen dat uw databundel limiet sneller overschreden wordt.

7. Stel optijd een vakantiemelding in.

Veel bedrijven zijn tijdens hun vakantie enkele weken gesloten. Zorg ervoor dat uw klanten, leveranciers en andere belanghebbenden hiervan op de hoogte zijn. Wilt u tijdens de sluitingsuren van uw bedrijf de telefoon beantwoorden? Is uw bedrijf minder bereikbaar binnen een bepaalde periode? Zorg dan dat dit goed vermeld is. Denk aan de website, maar misschien ook in uw keuzemenu. En als u in uw belplan gekozen hebt voor een antwoordapparaat buiten openingstijden, vermeld het hier dan ook.

8. Telefoonnummers controleren (+31)

Wilt u in de EU blijven? Zo kun je zonder zorgen u vakantie op uw mobiele telefoon doorbrengen. U gebruikt 31 vooral als telefoonnummer als u vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer wilt bellen. U kunt ook 0031 gebruiken in plaats van 31. Hierbij geeft 00 aan dat u naar een ander land wilt bellen – in dit geval Nederland – en 31 geeft aan dat u naar Nederland wilt bellen, aangezien dit de landcodes van Nederland zijn.