Kunt u WhatsApp als CRM tool gebruiken?

18-05-2022 – Automatiseer uw workflow door eenvoudig WhatsApp gesprekken naar elkaar door te zetten of tegelijkertijd te reageren. Door uw WhatsApp account met een groeps inbox als Teleservice WhatsApp CRM-Tool te verbinden, kunt u WhatsApp gebruiken als een CRM tool. In dit artikel vertellen wij u meer over de WhatsApp CRM tool.

Waarom bedrijven WhatsApp willen gebruiken

Tegenwoordig verwachten klanten dat u op allerlei communicatieplatformen bereikbaar bent.  WhatsApp is daarbij het grootste communicatie platform in Nederland, met bijna 10 miljoen gebruikers per dag en meer dan 2 miljard gebruikers wereldwijd. WhatsApp werd voornamelijk gebruikt om te chatten met familie en vrienden. Tegenwoordig wordt het ook steeds vaker gebruikt om te communiceren met collega’s, zakenpartners en klanten. Wees uw concurrenten voor en start vandaag met WhatsApp for business.

WhatsApp templates inzetten

Met template berichten van WhatsApp kunt u geautomatiseerde berichten naar de klanten sturen. Deze templates kunt u aanvragen via ons platform.

WhatsApp Business voor meerdere gebruikers

De WhatsApp business app ondersteunt maximaal toegang voor 1 gebruiker.

Voorbeeld: Een directeur besluit om een WhatsApp Business account aan te maken voor zijn technische afdeling. Hij koopt een losse smartphone, installeert WhatsApp Business, maakt een nieuw account en geeft het toestel aan zijn service afdeling.

Als er toevallig meerdere vragen tegelijk via WhatsApp binnenkomen, kan er maar één persoon tegelijk reageren. Bedenk dat dit gebeurt bij een storing of op een dag dat er niet voldoende mensen aanwezig zijn!

Wat kunt u met de Teleservice WhatsApp CRM tool?


• Meerdere users toegang geven (minimaal 5)

• WhatsApp templates gebruiken

• Externe software integreren (Whatsapp vervangen voor sms)

• Workflows automatiseren

• Koppelen aan een chatbot