Heeft u zich ooit afgevraagd hoe een ideale cloudwerkplek eruitziet?

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe een ideale cloudwerkplek eruitziet?

18-11-2021 – De indeling kan variëren van afdeling tot afdeling of zelfs van persoon tot persoon. Het opnieuw inrichten kan u snel in de war brengen. Om u beter te helpen deelde accountmanager Gino Pennings van Teleservice enkele valkuilen bij het inrichten van een online werkplek in de cloud. Zo kun u zich op de juiste manier voorbereiden en sneller de juiste keuze maken.

1. Zorg voor dezelfde werkplek voor elke collega.

De manier waarop uw collega’s werken, verschilt van functie tot functie. Zo zijn de wensen van uw accountmanager op het gebied van diensten en toepassingen anders dan die van uw administratief personeel. Het is een goed idee om met uw collega’s in gesprek te gaan, zodat u inzicht krijgt in ieders wensen en eisen. U kunt de antwoorden gebruiken in een efficiënte en op maat gemaakte werkruimte. Zo werkt iedereen op een manier die bij zijn of haar taak past.

2. Onvolledige indelingen van werkplek

Hoe haalt u het meeste uit uw cloudwerkruimten? Dit zal worden bereikt wanneer de inrichting aansluit met het beoogde gebruik. Als dit niet het geval is, kan dit gevolgen hebben voor de productiviteit en toegankelijkheid. Maak vooraf een overzicht van taken en activiteiten en koppel hier de juiste applicaties aan. Voor je productiviteit en online samenwerking kun je denken aan Microsoft 365 en Teams. Ook gehoste telefoontoepassingen en samengevoegde communicatie zijn waardevolle hulpmiddelen. Hierdoor kunt u ook op afstand optimaal contact opnemen met klanten en collega’s. Deskundig advies via Teleservice vergemakkelijkt de selectie enorm.

3. Onvoldoende betrokken collega’s

Heeft u net de overstap gemaakt naar een online werkplek in de cloud of heeft u deze aangevuld met nieuwe tools? Dan is het goed als u collega’s weten hoe ze het moeten gebruiken. Op deze manier loopt u niet het risico dat uw collega’s niet goed kunnen werken met de nieuwe opzet, wat de productiviteit kan beïnvloeden. Betrek eerst uw collega’s bij het proces om draagvlak te creëren. Wijs ze op de voordelen en leer ze hoe ze de tools effectief kunnen gebruiken. Dit vergemakkelijkt een succesvolle aanneming en zorgt voor gebruiksgemak en dus productiviteit.

4. Infrastructuur

kwaliteit Cloud desktops kunnen de gegevensbelasting op uw infrastructuur vergroten. Dit komt omdat veel externe apparaten online zijn verbonden. Ook de hoeveelheid digitale data neemt toe. Uw infrastructuur moet dit aankunnen. Als dit niet de tand des tijds is, riskeert u verstoring. Het is daarom een goed idee om vooraf uw bestaande bedrijfsnetwerk te controleren en indien nodig bij te werken. Zo komt u niet voor onaangename verrassingen te staan en blijven uw collega’s productief en ontspannen werken.

5. Gebrek aan passende beveiliging

De beveiliging die altijd prioriteit heeft, moet ook optimaal worden beheerst door de wetten van de cloudwerkplek. Het aantal bedreigingen blijft groeien en flexibel werken kan leiden tot een verhoogd risico op diefstal of verlies van apparaten. Beheeroplossingen voor mobiele apparaten zoals Teleservice MDM zijn de juiste keuze. Hiermee kunt u uw werkplekken eenvoudig op afstand beheren, actief houden en ongewenste indringers afschrikken. Het bespaart u veel tijd en u weet zeker dat alle werkstations altijd up-to-date zijn. Een must als je vanuit huis werkt. Zo ben je de eerste keer op de goede weg.

Wilt u ook het maximale uit uw online werkplek in de cloud halen en zo de productiviteit en het gebruiksgemak verbeteren?
Neem contact op met Gino Pennings