We kunnen tegenwoordig niet meer zonder...

We kunnen tegenwoordig niet meer zonder...

06-12-2019 - Tegenwoordig zijn we steeds afhankelijker van onze bedrijfscommunicatie en vinden dat de telefonie 24/7 beschikbaar moet zijn. Daarom is het van belang dat de communicatie apparatuur altijd is voorzien van lichtnetspanning.

Maar als zich een stroomstoring voor doet, wat doet u dan om als onderneming toch bereikbaar te zijn? Het antwoord is vrij eenvoudig: door een UPS (Uninterrupted Power Supply) bij de telefooninstallatie te laten installeren.

Deze UPS creëert als het ware een buffer tussen het lichtnet en de telefooninstallatie, waardoor de voedingsspanning gedurende een storing geruime tijd aanwezig blijft en niet onderbroken wordt. Maar belangrijker is nog dat de UPS een piekspanning opvangt. Daardoor is de kans dat de telefooninstallatie bij een inductie en bij piekspanningen niet defect raakt aanzienlijk groter dan wanneer u geen UPS gebruikt. Inductieschade kan ontstaan doordat in de buurt een blikseminslag plaatsvindt en piekspanning ontstaat vrijwel altijd nadat de lichtnetspanning na een stroomstoring terugkeert en mootoren van allerlei apparatuur als het ware kortdurend als een dynamo gaan functioneren.

Let wel op: de UPS heeft een minder leuk kenmerk: de accu moet na ongeveer 2 jaar vervangen worden ook al heeft u niet of nauwelijks last gehad van stroomstoringen. Het blijkt namelijk dat bij het niet tijdig vervangen van de accu, de UPS juist een storing kan veroorzaken. Het vervangen van deze accu is geen alledaagse klus welke iedereen kan uitvoeren. Wij helpen u graag bij het implementeren van een UPS of het vervangen van de accu, om uw telefonische bereikbaarheid te garanderen.

© 1987-2022 Teleservice Nederland BV. Alle rechten voorbehouden.

De website van Teleservice maakt gebruik van cookies om voor de beste gebruikers­ervaring te zorgen. Meer informatie