Premium kwaliteit voor een lage prijs

11-06-2021 -

Premium kwaliteit voor een lage prijs

Met een zakelijk Sim Only abonnement van Teleservice op het netwerk van KPN heb je in heel Nederland eersteklas dekking voor een lage prijs. Ideaal voor ZZP’ers en ondernemers in het MKB.

KPN heeft het beste mobiele netwerk van Nederland: Het is namelijk door Ookla erkend als het ‘Beste Mobiele Netwerk’ van Nederland. Dat blijkt uit een onafhankelijke krachtmeting van een half miljoen gebruikers van de verschillende Nederlandse mobiele netwerken over het derde en vierde kwartaal van 2020. KPN kwam als winnaar uit de bus met de hoogste download- en uploadsnelheden en de beste mobiele dekking van alle Nederlandse operators. (Bron: Nu.nl, 26-01-2021)

Voordelen nieuwe propositie Teleservice mobiel:

• Betrouwbaar KPN netwerk

• Alle abonnementen dezelfde eindtijd mogelijk

• Mogelijkheid tot een maandabonnement

• Mogelijkheden 30% van alle abonnementen per jaar afschalen

• Eenvoudige beheerportal

• Delen van minuten en data bij gelijke abonnementen

Wij bestrijden ook de virussen in uw netwerk

26-05-2021 -

Het is zo gewoonlijk geworden om uw handen te ontsmetten. In winkels, op het terras in de supermarkt wordt het dan ook aangeraden om dit regelmatig te doen. Zo zorgen wij allen ervoor dat het virus zich toch minder snel kan verspreiden. Ook bij Teleservice desinfecteren wij onze handen regelmatig om niet alleen het huidige virus te bestrijden, maar ook de virussen in uw netwerk. Over welke virussen hebben wij het precies?

Om te beginnen, eerst wat meer over de term 'malware', wordt gebruikt voor een schadelijk programma op uw computer, smartphone of tablet. Deze programma’s worden zonder toestemming geïnstalleerd en dit kan schadelijke gevolgen hebben. De computerprestaties worden verslechterd, uw persoonsgegevens worden illegaal achterhaald of al uw belangrijke persoonsgegevens worden gehaal verwijderd. Dit zorgt ervoor dat de hardware niet meer functioneert.

Onderstaand ziet u 5 verschillende soorten virussen die wij graag met u door willen nemen.

1. Computervirussen

Computervirussen kunnen meerdere bestanden op een computer infecteren. Ze verspreiden zich via geïnfecteerde bestanden en worden overgebracht via usb-sticks.

2. Adware

U herkent het wel, één van de grootste online ergernissen. Deze programma’s sturen automatisch advertenties zoals: pop-up en reclame met gratis software. Dit zijn overigens niet allemaal gevaarlijke advertenties, maar sommige varianten gebruiken trackingtools om meer informatie over je locatie of browsergeschiedenis te bemachtigen. Er is zelfs een nieuwe soort adware die uw antivirussoftware kan uitschakelen. Adware kan dus alleen geïnstalleerd worden met instemming van de gebruiker, daarom worden deze programma’s niet bestempeld worden als malware. Deze worden meestal aangeduid als mogelijk ongewenste en programma's.

3. Spyware

De naam zegt het al, Spyware. Het woord spyware betekend dat uw computer letterlijk wordt bespioneerd. Het verzamelt allerlei gegevens zoals surfgedrag en ook logingegevens, die vervolgens worden doorgestuurd of verkochten aan derde, dit zijn meestal cybercriminelen. Spyware kan ook beveiligingsinstellingen op uw computer aanpassen of netwerkverbindingen beïnvloeden. Dit zorgt ervoor dat u continue zonder toestemming in de gaten gehouden wordt.

4. Ransomware

Ransomware infecteert uw computer, het versleutelt documenten, foto’s en informatie. Vaak eist het virus geld voor de vrijgave hiervan. Als u weigert te betalen worden de gegevens gewist en bij sommige varianten worden alle toegangen tot uw computer geblokkeerd.

5. Bugs

Bugs zijn gebreken in de software, vaak is di ten fout van de programmeur. Dit kan gevolgen hebben voor uw computer. Dit kan er namelijk voor zorgen dat de computer crasht en niet goed presteert. Een beveilingsbugs zorgen er wel voor dat uw computer te infecteren is. De bugs zijn vaak te verhelpen met beveilingscontroles en software updates.

Virussen kunnen gevaarlijk zijn! Niet alleen kunt u hier griep door krijgen, maar ook uw netwerk kan aangetast worden. Wilt u advies over uw netwerk? Dan helpen wij u graag verder.

Telefoon stuk?

20-05-2021 - Je smartphone of tablet kan zomaar kapotgaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar het kan ook een technisch probleem zijn. Hier een aantal tips om je smartphone, tablet of laptop te repareren!

Defect, maar niet jouw schuld

Wanneer een smartphone of tablet binnen het garantietermijn stuk gaat, heb je recht op een kosteloze reparatie. Dit moet vaak in de winkel waar je het toestel hebt gekocht. Je hebt namelijk wettelijk recht op een goed product. Daarnaast geeft een fabrikant vaak 1 of 2 jaar garantie. Vaak zit het verschil in de B2B en B2C.

Kijk of je recht hebt op garantie!

Is jouw apparaat recent stuk gegaan, bekijk dan goed of er nog garantie op zit. In een paar eenvoudige stappen weet je precies wat je garantierecht is. Defect door eigen schuld Gaat het om een reparatie die door eigen schuld defect is, dan heb je geen recht op een kosteloze reparative van de fabrikant. De meeste reparaties worden dan niet gedekt, tenzij je een aanvullende verzekering hebt afgesloten bij de fabrikant of winkelier.

Ga ik naar de fabrikant of een reparateur?

Als je telefoon of tablet stuk is door je eigen schuld, kan je naar een van de servicepunten van de fabrikant gaan of je klopt aan bij een onafhankelijke reparateur. Tussen beide partijen zitten verschillen.

Origineel of niet

Mocht je ervoor kiezen om jouw toestel niet bij de fabrikant te repareren, maar bij een onafhankelijke reparateur, is verstandig om te vragen naar originele onderdelen. Dat betekent dat je dezelfde onderdelen krijgt als de oorspronkelijke onderdelen uit het apparaat. Dit is vaak het belangrijkste bij schermen. Imitatieschermen kunnen vaak van lagere kwaliteit zijn, bijvoorbeeld omdat het contrast slechter is en het scherm op kortere termijn kan verkleuren. De imitatieschermen zijn over het algemeen wel een stuk goedkoper, vandaar dat veel mensen kiezen voor een imitatiescherm. Bij Samsung schermen zij vaker originele onderdelen te krijgen, vandaar dat de reparatiekosten bij een Samsung vaak een stuk hoger is dan een iPhone.

*Vraag dus altijd wat voor onderdelen de reparateur gebruikt!

Onderzoekskosten reparatie

Houdt er rekening mee dat een reparatie met meerdere gebreken in kosten kan oplopen. De reparateur voert eerste een onderzoek uit voordat er wordt gestart met de reparatie. Zo kan de klant ervoor kiezen om het toestel uiteindelijk wel of niet te laten repareren. Het gevolgd hiervan is dat de klant wel onderzoekskosten moet betalen. Laat je daarom goed informeren over onderzoekskosten voordat je een toestel afgeeft of opstuurt.

Garantie op de reparatie

De reparateur geeft vaak garantie op het apparaat. De garantieperiode verschilt per reparateur, dit kan variëren van 3 tot 12 maanden. Sommige reparateurs geven dan ook langer garantie op een origineel onderdeel.

Wil je meer informatie over de bovenstaande punten? Dan vertel ik je graag meer!

© 1987-2021 Teleservice Nederland BV. Alle rechten voorbehouden.

De website van Teleservice maakt gebruik van cookies om voor de beste gebruikers­ervaring te zorgen. Meer informatie